+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Omstart

Ny medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Omstart

Hej,

jag vill börja med att tacka för två utmärkta kompendium! Mycket läsvärda.

Jag har dock ett par frågor, som jag hoppas att du har tid att besvara.

1. Jag brukar köra Motocross, på förmiddagen, 1 max 2ggr/vecka, dock inte varje vecka, men de dagar jag kör. Skall jag styrketräna före eller efter? Skall jag köra cardio, de dagarna?
    2. Om man missar en vecka p.g.a. sjukdom eller resa t.ex.. var i programmet skall jag börja när jag kör igång igen?
    3. Jag är i en "comeback" fas och tänkte köra Transformations-programet först 4+12veckor, sedan Max muscle 16 veckor. är planeringen bra?

Jag hoppas som sagt var att du har tid att besvara dessa frågor? Här är mina fakta:
    - Ålder 47
    -Längd 177
    -Vikt 122
    Har varit ganska( mycket) vältränad fram till 8-9 år sedan, fitness tränad, surfade, klättrade och körde mycket "power building", men tappat greppen de senaste åren ock ökat ca 20-25kg i vikt.
    Haft en del sporadiska försök att börja igen, men har nu hittat program som tycks ge en "atletisk" kropp, vilket är min strävan!

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning

Bengt N
    P.s Känner mig som en "stalker" då jag tidigare skickat frågornadirekt till din mejl, visste inte att detta forum fanns! D.s

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

Citat Ursprungligen postat av Bengt Visa inlägg
    Hej,

jag vill börja med att tacka för två utmärkta kompendium! Mycket läsvärda.

Jag har dock ett par frågor, som jag hoppas att du har tid att besvara.

1. Jag brukar köra Motocross, på förmiddagen, 1 max 2ggr/vecka, dock inte varje vecka, men de dagar jag kör. Skall jag styrketräna före eller efter? Skall jag köra cardio, de dagarna?
    Med tanke på ren prestation i gymmet bör du träna innan du kör motocross. Bäst är det om du låter det gå omkring sex timmar mellan träningspasset och dina rundor på Motocross. Då har nervsystemet återhämtat sig till fullo och du har en något superkompenserande effekt. Kardio kan du hoppa över.

Citat Ursprungligen postat av Bengt
    2. Om man missar en vecka p.g.a. sjukdom eller resa t.ex.. var i programmet skall jag börja när jag kör igång igen?
    Om uppehållet är kortare än en vecka kan du fortsätta exakt där du slutade. Om uppehållet är längre, närmare två veckor eller mer, bör du starta om det block du var på då du blev sjuk (då du tappat det mesta av träningseffekten).

Citat Ursprungligen postat av Bengt
    3. Jag är i en "comeback" fas och tänkte köra Transformations-programet först 4+12veckor, sedan Max muscle 16 veckor. är planeringen bra?
    Absolut. Men tänk samtidigt på att utvärdera under programmets gång så att resultaten är i enlighet med dina uppsatta mål.

Ny medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Tack för hjälpen, mycket uppskattad! Får dock ta styrketräningen efter, då jag kör vid 10.00 på morgonen.
    Ser fram emot dina nya böcker// Mvh Bengt N

Ny medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Hej,

Har en fråga till, jag är väldigt otränad nu de sista 2 åren har det inte blivit någon träning, förutom 3 veckor förra sommaren, gjorde 140 i bänk efter 3 veckor gissa min förvåning! och 5-6 år innan har jag tränat ca 3-4 månader/år.

kan även en otränad "gamling" som jag köra det, givetvis med de 4 veckorna intro först? vet att svaret ligger implicit i boken, i Intro programmet text, men skulle ändå vara tacksam för svar! Mvh Bengt N

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

Åldern är bara en siffra och 47 är ingenting. Det är mycket värre för de som aldrig motionerat och levt större livet på skräpmat där deras inre ålder kan vara 70 fastän de precis fyllt 30! Det är sådana personer som måste ta det väldigt försiktigt och lägga störst fokus på kosten.
    För din del är det bara att börja försiktigt med introprogrammet, ratta in kosten och sedan blåsa på. Min äldsta klient har varit närmare 70 och gjorde riktigt bra ökningar i styrka och tappade bra med fett. Låt aldrig åldern bli en ursäkt. Börja försiktigt, känn efter och utmana dig själv med att prestera lite bättre i varje pass.

Ny medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Tack! Lätt att man blir åldersnojjig, men nu är bara att "blåsa på".

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg