-
Dieta med ditt nya träningsupplägg
Tjena Jocke!
Jag tänkte dra igång en diet nu om några veckor. Jag vill träna efter ditt nya upplägg som du har talangerna på och som du själv tränar.
Bör jag köpa din bok TBTG eller ska jag bara köra TMMG och den nedsatta kostmallen? Helst så vill jag hålla mig på 3-4 måltider per dag men jag provar gärna att köra det som är i TBTG(eftersom jag inte äger den vet jag inte hur det ser ut).
Vad rekommenderar du? Och är det bra att köra TBTG eller TMMG nedsatta med ditt nya träningsupplägg?!
-
Flitig medlem
bra för, jag själv har bara kört på TMMG utan någon annan tanke, tänkte att den e bra för byggning så..
-
Flitig medlem
Hjälp!
Gick och vägde mig idag och jag hade visst gått upp 1,3kg på 3v.... alldeles för mycket, vettefan om det stämmer så jag får ta o väga mig imorgon bitti igen för att få en bättre bild av vikten.
För 5v sedan ökade jag intaget i samband med träning för att ha fortsatt viktuppgång och inte släpa efter, jag valde rekomendationerna för god insulinlänslighet (går på schema för medelgod känslighet=, blev sedan osäker för 3 veckor sedan och valde för nedsatt insulinkänslighet som innebär mindre kolisar och lite mer protte. Måste ha varit de som har gjort att jag har gått upp, så detta tar jag numera bort från PWO:N. Jag har inte fuskat med maten förutom senap och sånt som jag alltid har ätit till maten.
Nåväl, men om jag nu har gått upp så mycket så är jag så klart fullt fullt igång och vill deffa bort 0,5-1kg fläsk, gillar f#n inte att se degig ut, så en deff på 1-2 veckor borde räcka för mig för att komma tillbaka in shape. (-500kcal/dag)
Ska man köra något veckoschema från TBTG eller välja TMMG nedsatt? Eller kanske enkelt gjort bara ska ta bort frukten på morgonen, byta ut fettkällor vid nattmålet till omega-3 för att minska kcal och köra 30 min promenad efter gympasset?
För övrigt så slog jag ihop snabba kolisarna 15 min innan träning och snabba kolisar som man ska ta under träningen till 15-minuter-innan-träningen-shaken (rekommendation av jocke), det jag undrar är om jag kan ta bort ena dosen (30g) och ändå lyckas spika insulinet och samtidigt gå minus 114 kcal? (Jag vägen 69,5kg)
Senast redigerad av broel den 2010-07-25 klockan 12:50.
-
Flitig medlem
Om ingen har något tips så går jag idag in o kör TBTG v1-kosten dennna veckan och bränner mycket fett en riktigt kort period, dock så kör på med en del 40g+30g sloow carbs o 30g fast carbs+protte innan gymmet så jag orkar göra något vettigt där.
Simon, börjat med diet?
-
Administrator
Simon:
Har du kollat artikeln ”Tappa 10% kroppsfett”? Där har du låg måltidsfrekvens och det funkar bra med den träningsmetod vi använder oss av idag.
Broel:
1,3kg på 3v är inte speciellt mycket. Har du ökat kolhydratsintaget kan mycket väl hälften eller nästan hela viktuppgången bestå av ökad glykogeninlagring (då varje gram glykogen binder 2,7g vätska i cellen).
-
Flitig medlem
Okej, va skönt! För deff e fasen inget skojj 
Drar ner lite på snabba kolisarna innan passet då tror jag så får jag utvärdera om 2v!
Måste köpa en egen våg bara, har endast tillgång till gymmets, så då gäller de för mig att palla mig dit innan frukost som ofta blir lite mekigt..
Gött mos, grötfrukost here i come! :)
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler