+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vilka kriterier och kostnader har du för konsultationer?

Ny medlem aclaims avatar
    Reg.datum
    feb 2010

Vilka kriterier och kostnader har du för konsultationer?

Vad krävs för att få möjligheten att komma till dig och investera i personlig konsultation och vägledning?

Tänkte lite på erfarenhetskrav som du har och vad det skulle kosta.

Finns ett stort intresse inom en framtid att ta ytterligare ett steg emot största möjliga optimering av tiden och pengarna jag lägger ner på att träna.

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

För stunden har jag mer eller mindre stopp för nya klienter. På grund av alla andra projekt jag är involverad i har jag i dag bara klienter jag jobbat med tidigare och som jag därmed känner bra. Helt nya klienter kräver en tidsödande utvärdering och genomgång av träningshistoria, livssituation, mobilitet/rörelsetest och identifiering av muskelobalanser, eventuella tidigare dieter och så vidare. Det har jag tyvärr inte tid med i dagsläget och när jag kan öppna upp för helt nya klienter blir det i form av ett kösystem där jag redan har ett 30-tal personer som väntar på plats.

Vad gäller erfarenhetskrav ser jag idag att de jag hjälper åtminstone har omkring ett års träningserfarenhet på gym eller mer.

Personlig konsultation och instruktion är inget jag längre erbjuder. Däremot har jag planer på flera mindre gruppkonsultationer, en typ av träningsseminarium, för en väldigt begränsad åtagarskara åt gången eftersom alla som är med måste få prova på både övningar och tekniker, vilket är omöjligt i större grupper.

Ny medlem
    Reg.datum
    jan 2010

Låter väldigt professionellt. Jag är nyfiken på vilka tester du använder för att kartlägga muskulära obalanser. Functional movement screen, Poliquins structural balance test, egen/annan variant?

Mvh Erik

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Låter väldigt professionellt. Jag är nyfiken på vilka tester du använder för att kartlägga muskulära obalanser. Functional movement screen, Poliquins structural balance test, egen/annan variant?

Mvh Erik
    Tack! När det kommer till dessa typer av utvärderingar har jag huvudsakligen Gray Cook's FMS (Functional Movement Screen) i grunden, vilket jag använt mig av sedan han gav ut sitt Advanced Functional Movement Screening DVD Set och 7-point movement screen.
    Utöver detta använder jag delar från Eric Cresseys Magnificent Mobility DVD samt Eric och Mike Robertsons Assess & Correct. Samtliga dessa produkter rekommenderas varm till både tränare och coacher inom alla tänkbara idrotter.
    Utöver detta har jag en samling filmade seminarier och intervjuer med bland annat Brett Jones, Gray Cook, Kyle Kiesel, Phil Plisky, Mike Boyle och Stuart McGill. Sedan handlar det givetvis om erfarenhet. I början följde man utvärderingsprocesser rigoröst, idag kan jag i sort sett se de vanligaste problemen genom en snabb titt på hållningen och/eller hur en person går och rör sig.

Det roliga med detta är att det blir lite av en knäpp och ofrivillig hobby. Så fort jag ser folk på gymmet eller halv avklädda personer på TV börjar jag utvärdera strukturella obalanser och hormonella obalanser (fettinlagringen, ansamling av vätska etcetera). Detta gäller framförallt när jag tittar på MMA och kan med en gång se eventuella fel de gör med kosten eller om de har problem med skador och/eller obalanser. Hur de står, vinkel i fotlederna, ankel i förhållande till knäskål, vinkel och lutning/tippning på höft/bäcken, händernas rotation, axelleder etcetera. Det är i stort sett lika kul som att se en fet knockout eller en cool submission.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg