+ Svara på ämne
Sidan 21 av 21
FörstaFörsta ... 11 19 20 21
Resultat 201 till 206 av 206

Ämne: Kost och Kosttillskott (ställ dina frågor direkt i denna tråd!)

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

Citat Ursprungligen postat av Crosstjeck Visa inlägg
    Hej Joachim,

var köper du ditt magnesium? har själv köpt Wnc magnesium som bara visade sig innehålla magnesiumoxid vilket tydligen inte ska ha särskilt bra biotillgänglighet. Dessutom blir jag helt lös i kistan så tips på alternativ mottages tacksamt.
    Ja, Magnesiumoxid är den billigaste och sämsta varianten av magnesium. Nu innehåller WNC Magnesium även magnesiumaspartat som är bra. Problemet är att man inte vet hur mycket av varje produkten innehåller. Det kan var 499mg magnesiumoxid och 1mg magnesiumaspartat, vilket i så fall är bortkastade pengar.
    När man väljer magnesium bör man titta efter de organiska lösliga typerna som exempelvis aspartat, malat, glycinat, citrat och så vidare. Undvik de olösliga formerna som klorid, karbonat, oxid.

Sök på Magnesium på Prisjakt.se och titta på vad de innehåller. Jag kan även berätta att TopFormula kommer med Magnesium under hösten, troligtvis i form av Magnesiumcitrat (Fredric Boson nämnde det idag efter jag rekommenderat en organisk bindning).

Administrator Joachim Bartolls avatar
    Reg.datum
    jan 2010

Citat Ursprungligen postat av broel Visa inlägg
    Tja, såg att flera av deltagarna av talangjakten inte ska köra på PWO:s i dessa dagar, vad är anledningen till det? Är det för att deras kroppar inte ska bli vana med alla tillskott som kreatin/beta alanin osv?

Laters!
    Det finns flera anledningar som exempelvis stress/tillvänjning av koffein eller att de helt enkelt inte behöver det för att prestera bra. Men det är som sagt Fredrik som lägger upp kosten. Du kan fråga honom här: http://www.talangjakten2010.se/tforu...c.php?f=33&t=8

Joakim vad anser du om gpa? Råkade nämligen ha 2 burkar no shotgun ståendes hemma som jag köpte innan jag ens hört om detta ämne. undrar nu om det är värt att överväga att använda dessa då jag gillade kicken från dem skarpt, eller om den negativa effekten från gpa:t är större än den positiva från resterade ingredienser?

Flitig medlem broels avatar
    Reg.datum
    feb 2010

Jag funderar på att ta en paus på min PWO då jag inte längre får någon direkt kick av den.
    Hur länge rekomenderar du att man ska ta en paus? Ska jag köra paus på PWO men fortsätta med kreatin?

Upplägget har varit: träna 3 dar, vila 1, träna 3, vila 1. Dvs träning 6 dagar av 8, vilket antagligen har gjort mig resistent till pwo:n..
    I morse tränade jag innan frukost, fruktade gympasset utan pwo kan jag säga.. :) men jag körde carbsen samt 2 skopor bcaa och 2 koppar kaffe, lyckades ändå göra ökningar i allt. Dock så är ju kreatinet givetvis inte ur kroppen än, så hittills har de gått bra. Är lite skrajj för att tappa styrka utan kreatinet faktiskt... burrr va pwo kickar ass, när det väl kickar. :)

Medlem
    Reg.datum
    mar 2010

Jag väger kring 70kg, just nu är jag förkyld och har jävligt ont när jag sväljer. Kör just nu med lågmåltidsfrekvens(3 fasta mål per dag samt 4-5 proteinpulser). Jag har gått och tänkt att jag ska dra ner på måltiderna till endast två nu, och lägga till nån puls istället.
    Idag kommer se ut så här:
    8:00 Proteinpuls 1
    11:00 Proteinpuls 2
    13:00 Fast måltid 1
    16:30 Proteinpuls 3
    19:30 Proteinpuls 4
    20:00 Fast måltid 2

Är detta ett bra tänk för lågmåltidsfrekvens med bara två måltider? Eller bör jag har fyllt på med en måltid direkt efter uppvaknandet? Ska inte träna idag(tack och lov) men om man skulle träna på två måltider känns det som att med fasta måltider på lunchen och kvällen efter träningen är det bättre alternativet, kan vara ute och cykla. Vad säger du om detta?

Ny medlem ZortYs avatar
    Reg.datum
    jul 2010

Tjenare Jocke!

Jag har precis börjat köra ditt schema och har en fråga ang kosten.
    Mitt yrke är Lastbilschaufför och börjar tidigt på morgonen.
    Har stora problem med att få i mig all mat ja skall äta som första fasta målet, väger över 100kg så e ju en del mat....
    Min fråga är, BEHÖVER jag verkligen äta så mkt och kanskte tom inte så tidigt på morgonen då jag inte gör så mkt fysiskt.

Väldigt tacksam för svar!

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg